Společnost Mozilla dnes spustila petici, která vyzývá Apple, aby resetovala jedinečná identifikační čísla, která slouží k poskytování zájmově orientovaných reklam v aplikacích App Store a Apple News na iPhonu, iPadu, iPodu touch a Apple TV.



Je pravda, že Apple má skvělé výsledky, co se týče ochrany soukromí uživatelů, od šifrování typu end-to-end v iMessage až po funkce v Safari. Ovšem každý iPhone, který Apple prodává, má jedinečný identifikátor (nazývaný identifikátor pro inzerenty nebo IDFA), který umožňuje inzerentům sledovat, co uživatelé dělají při používání aplikací. Je to jako prodejce, který vás sleduje z obchodu do obchodu, zatímco nakupujete a nahrává každou věc, na kterou se díváte. Není to ani trochu soukromé.

Tyto identifikátory lze již ručně resetovat v části Nastavení > Soukromí > Reklamy na zařízeních se systémem iOS a v části Nastavení > Obecné > Soukromí v Apple TV, ale Mozilla žádá o to, aby Apple toto prováděl sám automaticky po určité době, aby bylo pro společnosti těžší vás sledovat. Zájmově orientované reklamy jsou založeny na informacích, jako je historie vyhledávání v App Store a historie čtení Apple News. Mozilla tvrdí, že většina lidí ani neví, že tato funkce existuje, natož aby ji vypnuli. Uvidíme, jak na to Apple bude reagovat.