Instagram oznámil v dubnu zásadní změnu, že uživatelé v Kanadě začnou testovat novou funkci, která skryje, kolik lidí označilo příspěvek jako „to se mi líbí“. Lidé si nebyli jistí, jak by to změnilo způsob, jakým používáme Instagram. Ale po pár měsících testování se zdá, že si tuto změnu oblíbili.



„Nyní zjišťuji, že se více zaměřuji na skutečnou kvalitu odeslaného obsahu, než na to, kolika lidem se líbil,“ říká Matt Dusenbury přes přímou zprávu Instagramu. Instagram sám říká, že cílem je, aby se lidé zaměřili na fotografie a videa, které sdílí, ne na to, kolik má liků. Lidé jsou do testu automaticky zařazeni, ale mohou se odhlásit. Společnost minulý týden rozšířila testování na dalších šest zemí, což naznačuje povzbudivé výsledky. Emily Hall i Dusenbury se obávají, že uživatelé se více starají o číslo v dolní části příspěvku než o samotný příspěvek a říkají, že skrytý počet lidí umožňuje lidem zůstat zaměřeni na fotografie. „Lidé, se kterými jsem mluvil, říkali, že se cítí svobodněji, a že mohou sdílet, co chtějí, a ne to, o čem vědí, že to dostane spoustu liků,“ dodal Dusenbury.