Prodej iPadu v Evropě, na Středním východě a v Africe (EMEA) se na klesajícím trhu s tablety ustálil a Apple podstatně zvýšil svůj podíl na trhu v době, kdy většina společností zažívá velké poklesy prodeje.



IDC uvádí, že podíl Apple vzrostl z 21,9% v Q2 2018 na 25,1% ve stejném čtvrtletí letošního roku. Mnoho tomu pomohlo také vydání nového iPadu mini. Přestože iPad mini neobsahuje Face ID, zůstává populární u zákazníků, kteří mají rádi zařízení, které si mohou kamkoliv vzít s sebou – a dobře se prodává na podnikovém trhu. Firemní zákazníci jej běžně používají pro vše od přijímání objednávek v restauracích až po provádění skladových zásob. Samsung zaznamenal pokles prodeje tabletů o 13,4%, podobně jako Lenovo, který zaznamenal pokles o 13,2%, zatímco Huawei zaznamenal pokles o 19,6%. Prodej iPadu bude pravděpodobně dále posílen nyní, když vyšel iPad 7. generace, který také nabízí podporu Smart Keyboard.