Nasazení lokalizačního callcentra schválila vláda a jde o jeden z přínosů dobrovolníků kolem COVID19CZ v boji s nákazou. Vše vzniklo ve spolupráci s operátory O2, T-Mobile a Vodafone, bez nich by tato služba nebyla možná.



A protože se ptáte, jak to bude fungovat, tak tady jsou detaily:

  • jde o digitalizaci postupu, který vychází ze zákona a který dnes hygiena standardně používá při boji s nákazou.
  • digitalizovaný postup je jen přesnější, rychlejší a efektivnější
  • hygiena předá na Callcentrum telefonní kontakt na nakaženého jedince
  • tento jedinec je kontaktován pracovníkem callcentra (studenty medicíny, dobrovolníky)
  • je s ním konzultováno, kde všude se v hygienou stanovené době nacházel
  • k tomu mu slouží mapa pohybu dotyčného uživatele sestavená z jeho polohových dat o pohybu v mobilní síti
  • tuto mapu pracovník callcentra s nakaženým projde a sestaví seznam osob, které v těchto místech potkal a kteří mohou být ohroženi
  • tyto údaje jsou předány pracovníkům hygieny a ze systémů callcentra smazány

Veškeré nakládání s daty prochází nezávislým auditem a není nikomu mimo callcentrum přístupné. Účelem postupu je zmapovat šíření nákazy a umožnit další práci s potenciálně nakaženými jedinci podle procesů hygienické stanice.