Některé trasovací aplikace na iPhone 12 mohou přestat fungovat po obnovení vašeho starého telefonu ze zálohy iCloud. Problém byl dosud zaznamenán u britské aplikace NHS COVID-19.



BBC News uvádí, že některým uživatelům se zobrazila chybová zpráva o aplikaci : „Tuto aplikaci bohužel nelze spustit. Může to být způsobeno: Omezením ve vašem nastavení (například pokud se jedná o firemní telefon). Jiná aplikace používá stejnou technologii a brání této aplikaci v práci.“ Ve skutečnosti jde pouze o to, že povolení k oznámení o expozici se neobnoví ze zálohy iCloud. Problém nastává, pokud jsou aplikace přenášeny ze staršího iPhonu. To lze snadno vyřešit provedením změny v aplikaci Nastavení:

  • Otevřete aplikaci Nastavení.
  • Vyberte Oznámení.
  • Poté klepněte na Oznámení o expozici.
  • Poté zapněte přepínač u možnosti Povolit oznámení.

Ačkoli zpráva uvádí pouze aplikaci NHS, je pravděpodobné, že to ovlivní další trasovací aplikace, pokud také používají rozhraní Apple/Google API.