The Wall Street Journal uvádí, že reklamní společnosti a vydavatelé podali stížnost na Apple u francouzského orgánu pro hospodářskou soutěž s tím, že posílená opatření na ochranu soukromí v iOS 14 by byla protisoutěžní.



Podle zprávy stížnost tvrdí, že výzvu k povolení reklamního identifikátoru většina uživatelů odmítne, což by mohlo vést ke ztrátě příjmů. V srpnu Facebook varoval inzerenty, že tato výzva může vést k více než 50 procentnímu poklesu výnosů vydavatelů. Ve svém prohlášení Apple zopakoval své přesvědčení, že soukromí je základním právem, a dodal, že data uživatele patří jim a měli by se sami rozhodnout, zda budou svá data sdílet a s kým. Apple uvedl, že jeho vlastní sběr dat se nepočítá jako sledování, protože data nesdílí s jinými společnostmi. Společnost Apple již odložila zavedení této funkce do začátku roku 2021, aby vývojářům poskytla více času na provedení nezbytných změn.

„Věříme, že technologie by měla chránit základní právo uživatelů na soukromí, a to znamená poskytnout uživatelům nástroje k pochopení toho, které aplikace a weby mohou sdílet svá data s jinými společnostmi, a také nástroje k odmítnutí tohoto sledování. Systémová výzva dá uživatelům možnost povolit nebo odmítnout toto sledování podle jednotlivých aplikací. Chceme vývojářům poskytnout čas, který potřebují na provedení nezbytných změn, a výsledkem je, že požadavek na použití tohoto oprávnění ke sledování vstoupí v platnost počátkem příštího roku.“