Podle nové zprávy od společnosti Sensor Tower bylo ve třetím čtvrtletí roku 2020 uživatelé utratili 29,3 miliard dolarů v App Store a Google Play a nainstalovali více než 35,6 miliardy aplikací.



V obchodech s aplikacemi došlo k výraznému meziročnímu růstu, kdy zákazníci utratili o 32 procent více než ve stejnou dobu v roce 2019, přičemž o 23,3 procent nainstalovali více aplikací.

Výdaje za nákupy, předplatné a prémiové funkce v aplikacích vzrostly ve třetím čtvrtletí o 31 procent na 19 miliard dolarů, oproti loňským 14,5 miliardám. To je téměř dvojnásobek příjmu z Google Play, což odpovídá loňskému rozdělení mezi oběma platformami. Z 36,5 miliard instalací aplikací však aplikace z App Store představovaly pouze 8,2 miliardy, zatímco instalace aplikace z Google Play představovaly 28,3 miliardy.

TikTok byla nejstahovanější aplikací na obou platformách a byla také celosvětově nejlépe vydělávající neherní aplikací. Stejně jako v předchozích čtvrtletích mezi pět nejlepších aplikací patří Facebook, Instagram a WhatsApp.

Dohromady pět nejlepších her vydělalo více než 2,4 miliardy dolarů. Počet instalací herních aplikací se meziročně snížil u App Store z 2,4 na 2,3 miliardy, přičemž převážná většina stahování byla z Google Play, který zaznamenal růst o 36,8 procenta.