Aplikace pro iPhone a iPad budou nyní potřebovat povolení od uživatele, aby mohly použít data pro cílené reklamy. Jedná se o novou funkci ochrany osobních údajů, která změnila způsob, jakým vývojáři aplikací přistupují k vašim datům pro zobrazení personalizovaných reklam.



Většina z nás už asi dobře ví, jak funguje reklama na internetu. Možná jste si všimli, že reklamy v aplikacích a reklamy na webových stránkách jsou relevantnější, například můžete vidět reklamy na boty po online nákupu obuvi. Tyto reklamy jsou vám přizpůsobeny pomocí souborů cookie na celém webu. S iOS 14 a novějším chce Apple dát do uživatelům možnost, zda chtějí být sledováni nebo ne pro zobrazování relevantních reklam v aplikacích.

Jak blokovat sledování aplikací na iPhonu nebo iPadu

  • Otevřete aplikaci Nastavení.
  • Přejděte dolů a klepněte na Soukromí.
  • Nyní klepněte na Sledování umístěné přímo pod polohovými službami.
  • Přepněte přepínač u možnosti Povolit aplikacím žádosti o sledování do polohy vypnuto.