Apple vydal macOS Big Sur 11.2.1 s cílem vyřešit problém, který může bránit nabíjení baterie v některých modelech MacBooků Pro 2016 a 2017, a společnost od té doby sdílela nový dokument podpory s dalšími podrobnostmi.



Apple říká, že u velmi malého počtu zákazníků 13palcových a 15palcových MacBooků Pro 2016 a 2017 došlo k problému s tím, že se baterie nenabíjí a objevuje se hláška: Doporučujeme servis. Chcete-li vědět, zda se tento problém vztahuje na váš Mac, klikněte na logo Apple v levém horním rohu obrazovky a klikněte na O tomto Macu.

Tento problém může mít vliv na následující modely:

  • MacBook Pro (13palcový, 2016, dva porty Thunderbolt 3)
  • MacBook Pro (13palcový, 2017, dva porty Thunderbolt 3)
  • MacBook Pro (13palcový, 2016, čtyři porty Thunderbolt 3)
  • MacBook Pro (13palcový, 2017, čtyři porty Thunderbolt 3)
  • MacBook Pro (15palcový, 2016)
  • MacBook Pro (15palcový, 2017)

Pokud máte tento problém můžete zdarma požádat o výměnu baterie. Apple tvrdí, že před servisem prověří, zda je model způsobilý pro bezplatnou výměnu. Pokud tento problém nemáte, Apple doporučuje co nejdříve aktualizovat na macOS Big Sur 11.2.1. K dispozici je také doplňková aktualizace pro macOS Catalina 10.15.7, která také řeší tento problém.