„Uvolněné“ zásady ochrany osobních údajů společnosti Apple umožňují aplikacím, jako je Facebook a Snapchat, pokračovat ve sledování uživatelů kvůli cílené reklamě, i když požádali, aby nebyli sledováni, uvádí The Financial Times.



V květnu Apple představil funkci App Tracking Transparency, která uživatelům umožňuje odhlásit se ze sledování napříč aplikacemi a weby pro reklamní účely. Sedm měsíců poté, co Apple tuto funkci představil, společnostem jako Snapchat a Facebook bylo údajně umožněno pokračovat ve sledování za předpokladu, že data budou anonymizována a agregována, nikoli přímo spojena s konkrétními uživatelskými profily. Apple tyto techniky výslovně neschvaluje, ale umožňují třetím stranám sledovat a analyzovat skupiny uživatelů bez ohledu na to, zda daly souhlas se sledováním. Investorům Snapchatu bylo řečeno, že společnost plánuje sdílet data od svých 306 milionů uživatelů, včetně těch, kteří nesouhlasí se sledováním, aby mohli získat kompletnější pohled na to, jak je aplikace úspěšná. Stejně tak Facebook podniká kroky o přestavbu reklamní infrastruktury pomocí více agregovaných nebo anonymizovaných dat.