V dopise zaslaném předsedkyni Federální obchodní komise (FTC) Lině Khan dnes čtyři američtí zákonodárci uvedli, že FTC by měla prošetřit roli Applu a Googlu při „přeměně online reklamy na intenzivní systém sledování“.



„Apple a Google vědomě napomáhaly tím, že do svých mobilních operačních systémů zabudovaly sledovací ID specifická pro reklamu,“ uvedl dopis, který podepsali američtí senátoři Ron Wyden (D-Oregon), Elizabeth Warren (D-Massachusetts), Cory Booker (D-New Jersey) a zástupkyně USA Sara Jacobs (D-Kalifornie). Od vydání iOS 14.5 v dubnu 2021 Apple vyžaduje, aby aplikace požádaly o povolení před sledováním aktivity uživatele v aplikacích a na webech jiných společností, jako součást funkce s názvem App Tracking Transparency. Pokud uživatel vybere možnost nepovolit, aplikace nebude mít přístup k identifikátoru zařízení pro inzerenty (IDFA). V dřívějších verzích iOS byl však přístup k IDFA ve výchozím nastavení povolen.