Apple rozšířil svůj podíl na trhu smartphonů v Číně díky silným prodejům iPhonu 13, a to navzdory zpomalení na čínském trhu v letošním roce. Podle Strategy Analytics se během každoročního červnového online nákupního festivalu v zemi prodalo 14 milionů smartphonů, meziročně o 25 % méně.
Všechny čínské značky včetně Xiaomi, Oppo a Vivo zaznamenaly výrazný pokles prodeje, ale prodeje iPhonů zůstaly relativně stabilní. Apple předčil své konkurenty, během festivalu prodal téměř 7 milionů iPhonů a společnost se umístila na předních místech napříč všemi hlavními značkami. Podle nedávné zprávy Canalys klesl celosvětový prodej smartphonů ve druhém čtvrtletí roku 2022 meziročně o 9 %, a přesto Apple dosáhl 17% podílu na trhu, meziročně o 3 % více. Zatímco Samsung také zvýšil svůj podíl na 21 %, čínští prodejci Xiaomi, Oppo a Vivo zaznamenali pokles podílu na trhu – 14%, 10% a 9%. Data ukazují překvapivě silnou poptávku po iPhone 13 v Číně navzdory rozsáhlým problémům s dodavatelským řetězcem a ekonomickým problémům ovlivňujícím technologický průmysl.