Nová zpráva o průzkumu trhu uvádí, že prodej iPhonů vzrostl ve třetím čtvrtletí v Číně meziročně o 36 %, zatímco všechny ostatní velké značky zaznamenaly pokles o 16 % až 27 %.



Díky tomu vzrostl podíl Applu na trhu v zemi z 11 % na 16 %. Canalys uvedl, že celkový trh se smartphony v Číně meziročně klesl o 11 %. „Apple zaznamenal ve třetím čtvrtletí pozoruhodný růst v pevninské Číně,“ řekla analytička Canalys Amber Liu. „Jeho nové iPhony jsou vysoce očekávané spotřebiteli a silná poptávka po iPhone 14 Pro přispěla k celkovému růstu Applu.“ Jak je tomu na celém světě, poptávka po dvou základních modelech byla nižší, než se očekávalo, ale to je také dobrá zpráva pro Apple, protože zvyšuje průměrnou prodejní cenu nové řady. Ale ne všechny zprávy byly dobré. Zpráva dále uvádí, že úspěch Applu závisel ve větší míře než obvykle na prodejích iPhonů předchozí generace. Prodeje těchto levnějších zařízení podpořily i velké slevy.