Zatímco zisk společnosti Apple byl nižší, než se očekávalo kvůli výrobním problémům v Číně, nový výzkum říká, že prodeje iPadů ve skutečnosti meziročně vzrostly. Podle analytické společnosti TechInsights se celkový trh s tablety ve 4. čtvrtletí 2022 snížil o 8 %.



Apple obsadil 39 % trhu, zatímco Samsung 19 %. Apple a Samsung byly jediné firmy, které zaznamenaly meziroční růst o 15 % a 5 %. Amazon klesl o 11 %, zatímco Lenovo kleslo o 49 %. „Apple měl problémy s dodavatelským řetězcem, což výrazně omezilo dodávky produktů,“ řekl Eric Smith. „Apple také vydal několik velkých produktů, například iPad Pro s čipem M2 a iPad 10. generace.“

„Společnost Samsung měla za sebou další dobré čtvrtletí a zaměřila svou pozornost na Galaxy Tab S8, protože uživatelé hledali počítačová zařízení, aby mohli pracovat na dálku,“ pokračoval Smith. „Samsung aktivně prosazuje ekosystémovou strategii pro telefony, tablety, počítače a nositelná zařízení prostřednictvím marketingu a funkcí, které fungují napříč těmito zařízeními.“ Pro 4. čtvrtletí 2022 TechInsights odhaduje, že Apple prodal 18,1 milionu iPadů. Samsung prodal 7,7 miliony tabletů, Kindles 4,9 milionu a Lenovo 2,9 milionu. Předpokládá se, že za celý rok 2022 Apple prodal 63,5 milionů iPadů, ve srovnání se společností Samsung, která prodala 30,2 miliony tabletů.