Apple dnes spustil novou reklamní kampaň, v níž klade důraz na ochranu zdravotních údajů, spolu s novou vtipnou reklamou s herečkou a komičkou Jane Lynch. Na reklamu se můžete podívat níže



Nová kampaň je zaměřena na skutečnost, že lidé vědomě i nevědomě sdílejí stále více o sobě a ochrana soukromých zdravotních informací se stává stále důležitějším problémem. Díky vestavěné ochraně soukromí společnosti Apple napříč zařízeními a službami se společnost snaží ujistit uživatele, že jejich zdravotní data zůstávají v bezpečí.

Apple cituje čtyři pilíře ochrany osobních údajů, které platí jak obecně pro Apple, tak konkrétně pro zdravotní údaje:

Minimalizace dat: Na servery společnosti Apple je vždy přenášeno pouze naprosté minimum zdravotních dat, což uživatele ujišťuje, že drtivá většina dat nemůže být ohrožena.

Zpracování na zařízení: Apple záměrně vytvořil své produkty a služby tak, aby prováděly co nejvíce zpracování dat přímo na zařízeních uživatelů a omezily tak data, která je potřeba zasílat na servery. Například nejdůležitější body vašeho zdraví a trendy zobrazené v aplikaci Zdraví na vašem iPhonu jsou všechny zpracovány na vašem zařízení, což znamená, že je Apple nemůže vidět, i kdyby chtěl.

Transparentnost a kontrola: Apple tvrdí, že data jsou sdílena pouze s výslovným povolením uživatele, a společnost vytvořila jasné výzvy k povolení, které vám poskytují podrobnou kontrolu nad tím, jaká zdravotní data s kým sdílíte, a také poskytuje připomenutí údajů, které sdílíte. S HealthKit musí vývojáři třetích stran, kteří chtějí získat přístup k vašim zdravotním údajům, poskytnout odůvodnění pro potřebu takového přístupu, musí zahrnovat zásady ochrany osobních údajů a nesmí vaše zdravotní údaje používat k reklamním účelům ani je prodávat.

Zabezpečení: Všechna zdravotní data jsou na zařízení šifrována, s výjimkou dat ze Zdravotního ID, která lze zobrazit na uzamčené obrazovce vašeho ‌iPhonu‌, aby pomohla záchranářům a dalším osobám, které vám mohou v nouzi pomoci. Pro uživatele, kteří zapnuli dvoufaktorovou autentizaci a heslo zařízení, jsou zdravotní data přenášená přes iCloud end-to-end šifrována, což znamená, že pouze vy je můžete dešifrovat pomocí zařízení, které je také přihlášeno k vašemu účtu.

Nová reklamní kampaň společnosti Apple na ochranu soukromí v oblasti zdraví bude letos v létě probíhat ve 24 regionech po celém světě prostřednictvím médií, sociálních sítí a billboardů.