Globální prodeje tabletů jsou nyní pod úrovní před pandemií, uvádí nová zpráva o průzkumu trhu v rámci „výrazného“ snížení spotřebitelských výdajů. Apple proti tomu nebyl imunní, prodej za 1. čtvrtletí meziročně klesl o 17 %.



Data však ukazují, že Apple stále zůstává nezpochybnitelným lídrem na trhu, a to jak v krátkodobém, tak v dlouhodobém horizontu. Všichni věděli, že pandemie dramaticky zvýšila poptávku po tabletech a noteboocích na spotřebitelských i firemních trzích, protože lidé pracovali z domova a během lockdownu vyhledávali domácí zábavu. Bylo samozřejmě nevyhnutelné, že se tato poptávka časem vrátí na normální úroveň. Ale prodeje klesající pod úroveň před pandemií – jsou novinkou. Canalys uvádí, že prodej tabletů celosvětově klesl o 18 % na 31,7 milionů jednotek, přičemž Apple si vedl o něco lépe.

„Pokles poptávky po tabletech po svátcích se vždy očekává, ale snížení spotřebitelských výdajů při vysoké inflaci bylo tentokrát vážné,“ řekl Himani Mukka, výzkumný manažer společnosti Canalys. Prodeje iPadů meziročně klesly o 17 %, ze 14,9 milionů v 1. čtvrtletí 2022 na 12,4 milionů ve stejném čtvrtletí letošního roku. Dominance Applu na trhu tabletů však zůstává nezpochybněna, a to jak z krátkodobého, tak z dlouhodobého hlediska. Graf znázorňující prodeje ukazuje, že Apple zůstává nesporným lídrem na trhu, a to i přes svůj pokles. Jedna věc, která zaručeně podpoří prodeje iPadu, je vydání větších modelů vzhledem ke značné poptávce po nich. Téměř polovina z vás na to čeká minimálně od roku 2018. Na ty si ale budeme muset pravděpodobně počkat do příštího roku.