Bezpečnostní výzkumníci upozornili na několik potenciálních problémů s klíčenkou iCloud v iOS 17 a macOS Sonoma, o kterých byste si měli být vědomi. Jedním z nich je, že aktualizace může funkci zapnout, pokud jste ji dříve měli vypnutou, zatímco druhý nastane, pokud máte funkci povolenou a poté ji vypnete.



iCloud Klíčenka ukládá vaše hesla a podrobnosti o kartě na vašem účtu iCloud, aby byly dostupné na všech zařízeních Apple. Přidání nebo aktualizace jakýchkoli dat na jednom zařízení se synchronizuje s iCloudem, aby se změny projevily na ostatních zařízeních.
Všechna data samozřejmě využívají end-to-end šifrování, takže Apple nemá přístup k vašim přihlašovacím údajům nebo platebním kartám. Dokonce i s end-to-end šifrováním ji ne každý využívá a bezpečnostní výzkumníci z Mysk poznamenávají, že řada uživatelů, kteří tuto funkci nepoužívali, zjistili, že se sama zapnula.

Pokud jste jedním z mála uživatelů, kteří ji nepoužívají a aktualizovali jste na iOS 17, iPadOS 17 nebo macOS Sonoma, zkontrolujte nastavení iCloudu a ujistěte se, že možnost synchronizace „Hesla a klíčenky“ je vypnuta. Když se na svém zařízení odhlásíte z iCloudu, když je iCloud Klíčenka zapnutá, budete požádáni, abyste si ponechali nebo odstranili informace o své Klíčence. Pokud se rozhodnete informace ponechat, budou vaše hesla a přístupové klíče uloženy ve vašem zařízení, ale nebudou odstraněny ani aktualizovány, když provedete změny na jiných zařízeních. Jednou z možností je, že to souvisí s novou funkcí Rodinná hesla, která vám umožňuje sdílet přihlašovací údaje s důvěryhodnými kontakty.