Apple souhlasil s urovnáním soudního sporu ohledně svých dárkových karet, který byl podán v roce 2020. Společnost byla obviněna z toho, že nepomáhala obětem podvodu týkajícího se její předplacené dárkové karty – a dokonce z těchto podvodů těžila.



Nyní se Apple dohodl se žalobci. Jak uvedla agentura Reuters, podání u federálního soudu v San Jose v Kalifornii odhalilo, že se Apple rozhodl urovnat žalobu. „Připravují formální dohodu, která má být předložena okresnímu soudci USA Edwardu Davilovi k předběžnému schválení,“ uvádí zpráva. Jak podvodníci použili dárkové karty Apple ke krádeži peněz?
Obětem obvykle zavolá někdo, kdo tvrdí, že pracuje pro Internal Revenue Service (IRS), a je jim sděleno, že došlo k problému s jejich daňovým plněním. Podvodníci pak v obětech vyvolávají paniku a naléhavost, aby zaplatily svůj dluh, a řeknou jim, že jej mohou splatit dárkovými kartami Apple, ať už pro maloobchodní nebo digitální obchody.

Přestože Apple výslovně nařídil uživatelům, aby nikdy nesdíleli kódy dárkových karet s jinými lidmi, mnoho lidí tak učinilo. Není překvapením, že poté, co oběť sdílela kód, podvodníci použili dárkovou kartu k nákupu produktů Apple. Za dárkové karty iTunes si podvodníci koupili vlastní aplikace dostupné v App Store, aby dostali peníze na svůj bankovní účet. Podle žaloby Apple obětem podvodu řekl, že po utracení peněz nemůže společnost nic dělat, protože u dárkových karet platí zásada nevracení peněz, nemluvě o tom, že je odpovědností vlastníka kód nesdílet s ostatními. Apple byl také obviněn z toho, že nepomohl obětem, protože měl z podvodu nepřímý prospěch.