Vzhledem k tomu, že Meta čelí rostoucí právní kontrole ohledně shromažďování dat na Facebooku za účelem poskytování personalizovaných reklam, její nejnovější taktikou je tvrdit, že funkce je navržena tak aby pomohla uživatelům.



Společnost vydělává většinu svých peněz na personalizovaných reklamách, které se samozřejmě spoléhají na to, že při rozhodování o tom, které reklamy se mají zobrazovat,  použijí co nejvíce osobních údajů. Tento obchodní model je však ohrožen legislativou EU, která vyžaduje, aby lidé měli možnost volby, zda budou či nebudou jejich osobní údaje používány tímto způsobem. Jedním ze způsobů, jak se společnost v EU brání, je nabízet předplatné bez reklam, i když někteří vyjádřili pochybnosti, zda to stačí ke splnění zákona.

Gizmodo si všiml, že společnost nyní zkouší novou taktiku: Předstírat, že nový způsob shromažďování dat je skutečně ve váš prospěch. Facebook nedávno zavedl nové nastavení „Historie odkazů“, které vytváří speciální úložiště všech odkazů, na které kliknete v mobilní aplikaci Facebook. Uživatelé se mohou odhlásit, ale ve výchozím nastavení je historie odkazů zapnutá a data se používají pro cílené reklamy.

Jak funkci deaktivovat?

  • Klepnutím na libovolný odkaz v aplikaci Facebook otevřete mobilní prohlížeč Facebooku.
  • Klepněte na další akce vpravo dole a potom klepněte na Nastavení prohlížeče.
  • Chcete-li zapnout historii odkazů, klepněte na Vypnout vedle položky Povolit historii odkazů a poté klepnutím na Povolit potvrďte.
  • Chcete-li vypnout historii odkazů, klepněte na přepínač Zapnout vedle položky Povolit historii odkazů a poté potvrďte klepnutím na Nepovolit.

Poznámka: Když vypnete historii odkazů, okamžitě bude vymazána vaše historie odkazů a již nebudete moci vidět žádné odkazy, které jste navštívili. Společnost poznamenává, že tato funkce se zavádí postupně, takže ji možná ještě neuvidíte.