Microsoft v tuto chvíli neplánuje vydat aplikaci Xbox Cloud Gaming pro iOS, protože neexistuje žádná příležitost pro konkurenci, řekl CEO Microsoft Gaming Phil Spencer v rozhovoru pro The Verge.



Na otázku, zda nedávné změny Applu v Evropské unii vytvořily prostor pro Xbox Cloud Gaming na iOS, Spencer řekl, že konkurence je problémem a že zákon o digitálních trzích nezachází dostatečně daleko, aby otevřel konkurenci. „Nemáme prostor pro Xbox Cloud Gaming na iOS. Myslím, že návrh, který Apple předložil – a já si myslím, že komentáře Sarah Bond k tomu byly správné – nejde dostatečně daleko, aby otevřel prostor konkurenci. Ve skutečnosti byste dokonce mohli říci, že jdou nějakým způsobem opačným směrem, ale rozhodně nejdou tak daleko, aby otevřely konkurenci.“

„Budeme pokračovat ve spolupráci s regulačními orgány a společnostmi Apple a Google, abychom vytvořili prostor pro alternativní obchody. Jsem velkým fanouškem toho, jak fungují Windows, a vy máte Microsoft Store na Windows, máte Steam, máte Epic Games Store, máte GOG. Máte alternativní obchody a já si myslím, že alternativní způsoby, jak lidé mohou nakupovat věci, vytvářejí příležitosti pro spotřebitele a tvůrce. Myslím, že totéž by měla mít i největší platforma pro hráče, která je mobilní.“ V Evropské unii zákon o digitálních trzích vyžaduje, aby Apple povolil alternativní obchody s aplikacemi a alternativní platební metody, ale Apple vyžaduje, aby vývojáři, kteří se rozhodnou používat alternativní obchody, souhlasili s novými obchodními podmínkami, které zahrnují základní poplatek za vývoj ve výši 0,50 eur na uživatele.