Nový průzkum zveřejněný minulý týden společností J.D. Power ukazuje, že spotřebitelé nadále preferují vozidla s podporou Apple CarPlay. Každoroční studie APEAL zabývající se průzkumem trhu zjistila celkovou spokojenost s informačními a zábavními systémy ve vozidle na průměr 805 na stupnici 1 000 bodů.



Spokojenost však byla vyšší u majitelů, kteří používají Android Auto (832), a ještě vyšší u těch, kteří používají CarPlay (840). Studie je založena na odpovědích od 99 144 majitelů nových vozidel v USA, kteří byli podle J.D. Power dotazováni po 90 dnech vlastnictví vozidla. Studie probíhala od července 2023 do května 2024. CarPlay si od svého uvedení v roce 2014 běžně vedl dobře, takže tato nejnovější není žádným překvapením. Přichází však poté, co se General Motors v loňském roce kontroverzně rozhodl přestat nabízet CarPlay a Android Auto ve svých nových elektrických vozidlech ve prospěch vlastního softwarového systému. Výrobce elektromobilů Rivian také preferuje vlastní software před CarPlay. Verze CarPlay nové generace, kterou Apple oznámil v roce 2022, ještě není dostupná v žádném vozidle, ale na webových stránkách společnosti Apple se uvádí, že zavádění začne letos.