Na Apple byla podána druhá žaloba, která tvrdí, že společnost porušuje několik zákonů, mezi které například patří: Zákon o porušení výslovné záruky, Porušení zákona o ochraně spotřebitele v Kalifornii a další.



Zákon o záruce Magnuson-Moss říká, že záruky musí být spravedlivé vůči spotřebitelům. Soud tvrdí, že tomu tak není. Všechny notebooky se prodávají s jednoroční zárukou od společnosti Apple. Apple však nesplňuje své záruční povinnosti, nýbrž nasměruje mnoho zákazníků na svépomocná řešení, když jsou jejich vadné klávesnice vyřazeny z provozu. Pokud společnost Apple poskytuje záruční servis, náhrada klávesnice nezajišťuje trvalou opravu. A pro spotřebitele mimo záruční lhůtu Apple odmítá záruční servis, místo toho je přiměje, aby zaplatili za výměnu.

V dalším zákonu se říká, že prodané výrobky musí splňovat účel a soud uvádí, že tomu tak není. Dodáním a prodejem vadných notebooků Apple pokračuje v prodeji zboží, které není vhodné pro použití, pro které bylo určeno a nejsou dostatečně baleny a označeny. Další zákon se týká klamavé reklamy. Podle něj Apple ukrýval a stále skrývá problémy prostřednictvím svého marketingu, reklamy a balení notebooků. Na rozdíl od první žaloby, která požaduje, aby Apple nahradil vadné klávesy novými a vrátil náklady za opravu, je spíše rozumně požadováno, aby byla náhrada škody určena v soudním procesu.

Zdroj: 9to5mac.com