Generální ředitel společnosti Facebook Mark Zuckerberg byl velice kritizován za to, že neodpověděl na mnoho otázek, které mu předložil Evropský parlament. Slíbil jim písemné odpovědi a některé již byly poskytnuty, ale více než polovina otázek zůstává stále nezodpovězených.



Otázky a odpovědi byly zveřejněny na internetových stránkách Evropského parlamentu.
Z otázek, které byly zodpovězeny, byly mnohé neurčité, často neposkytovaly konkrétní odpověď. Například:
Myslíte si, že je morálně přijatelné, že shromažďujete údaje uživatelů, kteří nemají Facebook, aniž by věděli, co s nimi děláte? „Lidé vědí o informacích, které Facebook shromažďuje – ať už používáte naši službu, nebo ne. A očekáváme, že weby a aplikace, které využívají naše služby, budou mít tato oznámení stejně jasná. Pokud například jiné webové stránky používají naše služby, jsou povinni informovat lidi prostřednictvím zásad o informacích nebo zásad cookie.“

Bude společnost Facebook odhodlána smazat všechny zbývající falešné účty do konce čtvrtletí a systematicky zabránit tomu, aby se tyto účty vytvářely? „Jsme odhodláni dělat vše, co je v našich silách, abychom z Facebooku odstranili falešné zprávy. Ale nemůžeme slíbit, že je odstraníme úplně všechny. Stojíme před sofistikovanými, dobře financovanými protivníky, kteří se neustále vyvíjejí. Dobrou zprávou je, že v uplynulém roce jsme stále více zlepšovali vyhledávání a zakázání falešných účtů. Nyní zablokujeme miliony falešných účtů každý den.“
Webová stránka popisuje odpovědi jako „první soubor odpovědí“, což naznačuje, že uvidíme další odpovědi později, je to ale poněkud chaotický přístup.

Zatímco společnost Facebook nezavedla nové standardy ochrany soukromí uživatelům v USA a jinde, společnost je požáda, aby zkontrolovali nastavení ochrany osobních údajů. Měli byste obdržet upozornění na Facebooku v příštím týdnu.

Můžete si vybrat tři věci:

  • Jak jsou na vás zaměřeny cílené reklamy
  • Jaké citlivé informace sdílíte (např. Náboženské a politické názory)
  • Zda povolíte rozpoznávání obličeje na fotografie

Všimněte si, že se nemůžete zcela vyhnout cíleným reklamám, omezujete pouze použité zdroje dat.

Zdroj: 9to5mac.com