Zdá se, že i Facebook se snaží vést na vlně rozšířené reality, která je poslední dobou čím dál tím populárnější. Ukázkou toho je jeho snaha o využití AR ve svém reklamním průmyslu, ve kterém je jako doma. Celým principem bude, že si bude moci člověk zboží „vyzkoušet“ a tím se rozhodnout, zda o něj má zájem. Jednoduše by to tak znamenalo, že se budete moci podívat, jak v oblečení vypadáte, nebo jak funguje určité zařízení.
Facebook se s tímto nápadem pochlubil tento měsíc na své konferenci v New Yorku. Jak již bylo zmíněno, cílem je zákazníkovi přiblížit produkt, aby lépe pochopil, jak funguje, či vypadá. A samozřejmě – motivovat jej k nákupu. Při dnešním rozmachu a stále širším využití rozšířené reality je k podivu, že zatím nikdo jiný s touto myšlenkou nepřišel. První značkou, která bude mít reklamu v rozšířené realitě na Facebooku bude Michael Kors, v jeho reklamě bude možné zkoušet si sluneční brýle. Samozřejmostí bude přímé navázání na možnost brýle objednat z eshopu.
Reklamy budou podle slov viceprezidenta produktového marketingu – Ty Ahmada Taylora – vypadat jako klasické reklamy, ale bude u nich tlačítko „Vyzkoušet produkt“. Po klepnutí na toto tlačítko se následně otevře zmiňované AR rozhraní. Důležité zmínit, že něco podobného už v minulosti udělala například IKEA se svou aplikací IKEA Home. Díky ní si můžete hned vyzkoušet, jak bude vybraný nábytek sedět do vašeho pokoje. Facebook v současnosti testuje funkci v USA.