iPhone X ukázal celému světu, že vysoká cena neznamená nižší prodejnost a i na to upozorňují i analytici. Když v loňském roce přišla vlajková loď iPhone X začínající s cenou 999$, kritici mluvili o přehnané ceně, ale lidé pokud na tento telefon neměli peníze, tak si jednoduše mohli vybrat iPhone 8, 8 Plus nebo o rok starší SE.



Apple začal prodávat iPhone X 3. listopadu 2018 a silný prodej iPhonu X prokázal, že jsou zákazníci ochotní platit téměř stejné peníze jako za výkonný notebook. Další level pro letošní rok má být uvedení iPhonu X Plus začínající s cenou na 999$.

Samsung, Huawei a OnePlus všichni mají za příklad Apple a snaží se zvýšit ceny svých vlajkových přístrojů, říká analytička Jessica Dolcourt z CNET .

Podle LG existuje několik faktoru, jak toho dosáhnout. Mezi klíčové faktory patří náklady na komponenty, cenové konkurence, ceny dopravdů, tarify apod. Faktem je, že tyto vstupní náklady rostou, takže jsme nuceni zvyšovat cenu.

Společnosti zahrnují do zařízení stále sofistikovanější součásti jako je 3D hloubka fotoaparátu, Face ID, nebo tři fotoaparáty jako má Huawei P20 Pro.

Někteří dokonce věří, že by vlajková loď iPhone X Plus mohl začínat s cenou na 1.200$. Na sociálních sítích vznikne velké pobouření nad cenou, ale lidé tiše odejnou a koupí si tento telefon. Přesně takovou sílu mají i sociální sítě.

Zdroj: 9to5mac.com