Až do konce loňského roku se inteligentní reproduktory prodávaly nejlépe ve Spojených státech. Podle údajů Canalys se to však v prvním čtvrtletí letošního roku dramaticky změnilo.



Údaje z Canalys ukazují, že v Číně se prodalo 10,6 milionu zařízení, prodej meziročně vzrostl téměř o 500% v prvním čtvrtletí roku 2019. Tím se Čína stala největším trhem inteligentních reproduktorů a předstihla USA, kde bylo během čtvrtletí prodáno 5,0 milionů inteligentních reproduktorů. Celkem se prodalo 20,7 milionu kusů na celém světě. To znamená, že Čína nyní představuje více než polovinu celosvětového trhu inteligentních reproduktorů. Amazon stále vede s 22,1% podílem díky svým levnějším reproduktorům Echo Dot, Google je na druhém místě s 16,8%. HomePod se naproti tomu prodává především kvůli audio kvalitě. Velkým překvapením byl dramatický růst prodeje reproduktorů Baidu v Číně.