Pro uživatele, kteří připojují iPhone nebo iPad k Macu pro synchronizaci a zálohování je v systému macOS Catalina k dispozici změna. Aplikace iTunes je pryč. Zálohování tedy funguje jinak a my si v dnešním článku ukážeme, jak.
Jak zálohovat iPhone nebo iPad v systému macOS Catalina
- Připojte svůj iPhone nebo iPad k Macu pomocí Lightning kabelu.
- Otevřete aplikaci Finder.
- V levém sloupci okna Finder vyhledejte svoje zařízení a klikněte na něj.
- Informace o vašem zařízení by se měly objevit v pravé části okna. Nebo klikněte na tlačítko Obecné v horní části okna.
- Vyhledejte sekci Zálohy.
- Můžete se rozhodnout zálohovat vaše nejdůležitější data do iCloud, nebo můžete zálohovat všechna data do Macu.
- Pokud chcete šifrovat zálohy, zaškrtněte políčko Šifrovat zálohu a zadejte heslo.
- Až budete připraveni zařízení zálohovat, klikněte na tlačítko Zálohovat nyní.
Jak obnovit zařízení iOS v systému macOS Catalina
Pokud potřebujete obnovit svůj iPhone nebo iPad pomocí zálohy, postupujte takto:
- Připojte svůj iPhone nebo iPad k Macu pomocí kabelu.
- Otevřete aplikaci Finder.
- V levém sloupci okna Finder vyhledejte svoje zařízení a klikněte na něj.
- Informace o vašem zařízení by se měly objevit v pravé části okna. Nebo klikněte na tlačítko Obecné v horní části okna.
- Vyhledejte sekci Zálohy. Klikněte na tlačítko Obnovit zálohu.
- Zobrazí se okno, ve kterém vyberete, jakou zálohu chcete použít k obnovení.
- Zadejte heslo.
- Proces spusťte klepnutím na Obnovit. Dokončení bude trvat několik minut.
Jak spravovat zálohy zařízení iOS v systému macOS Catalina
Při zálohování zařízení iOS do Macu se nenahrazuje vždy předchozí záloha. To je užitečné v případě, že chcete obnovit zálohu z jiné doby. Každá záloha však zabírá spoustu místa. Takto můžete odstranit zálohy, které nechcete.
- Připojte svůj iPhone nebo iPad k Macu pomocí kabelu.
- Otevřete aplikaci Finder.
- V levém sloupci okna Finder vyhledejte svoje zařízení a klikněte na něj.
- Informace o vašem zařízení by se měly objevit v pravé části okna. Nebo klikněte na tlačítko Obecné v horní části okna.
- Vyhledejte sekci Zálohy. Klikněte na tlačítko Spravovat zálohy.
- Zobrazí se seznam Zálohy zařízení. Jsou označeny na základě názvu zálohovaného zařízení a data. Můžete si vybrat jednu z nich a poté ji kliknutím na Odstranit zálohu odstranit.