Národní rada pro bezpečnost dopravy v USA dnes provedla slyšení, které odhalilo fatální havárii inženýra Applu Waltera Huanga z roku 2018, který používal funkci Autopilot v Tesle Modelu X, hlásí CNBC.
NTSB označila funkci Autosteer od Tesly za „zcela neadekvátní“ a uvedla, že systém varování před kolizí neposkytl varování, ani se neaktivoval automatický systém nouzového brzdění.
„Nejprve tedy řeknu, že pokud vlastníte auto s částečnou automatizací, nevlastníte auto s vlastním řízením. Nepředstírejte, že ano. To znamená, že při jízdě v domnělém režimu „vlastní jízdy“: nemůžete spát; nemůžete číst knihu; nemůžete sledovat film nebo televizní show; nemůžeš psát text; a nemůžete hrát videohry. A to je přesně to, co jsme zjistili při této havárii – řidič hrál na svém smartphonu videohru, když se jeho auto otočilo do střední bariéry.„
Ve svém prohlášení předseda NTSB Robert Sumwalt kritizoval Apple za to, že nemá politiku, která zamezí zaměstnancům používat jejich telefony iPhone za jízdy.
„Dovolte mi, abych se vrátil k otázce rozptylování řidičů – té, která zahrnuje roli zaměstnavatelů. Zaměstnavatelé mají rozhodující roli v boji s rozptýleným řízením. V NTSB věříme, že budeme příkladem. Před více než deseti lety NTSB pod vedením mého bývalého kolegy a předsedy NTSB Debbie Hersmana zavedla rozsáhlou politiku, která během jízdy zakazuje používání osobních elektronických zařízení (PED). Víme, že takové politiky zachraňují životy.
Řidič při této havárii byl zaměstnán společností Apple – technologickým vůdcem. Ale pokud jde o uznání potřeby firemní politiky PED, Apple zaostává, protože takovou politiku nemají.„
Apple v odpovědi poskytnuté CNBC uvedl: „Očekáváme, že naši zaměstnanci budou dodržovat zákon.“ V Kalifornii, kde došlo k havárii, existují rozptylující zákony o řízení, které zakazují používání mobilních telefonů při řízení, a to i ve vozidlech s autopilotním režimem.
Společnost Apple také implementovala funkci Nerušit během jízdy, která se aktivuje, když se řidič pokusí během jízdy používat mobilní telefon, i když ji lze deaktivovat.