iFixit zjistil, že opravu nebo výměnu fotoaparátu nových iPhonů nelze provést bez přístupu k nástroji Apple, který je k dispozici pouze technikům a autorizovaným poskytovatelům služeb.



Společnost tvrdí, že to brání nejen opravám doma, ale také opravám v servisech třetích stran, které nemají přístup k online softwarovému nástroji. iFixit objevil problém, když se pokusil vyměnit moduly fotoaparátu. Jeho podezření poté potvrdila dokumentace společnosti Apple. YouTuber Taylor Dixon zjistil totéž. „Fotoaparát iPhone 12 po vyměnění vypadá, že při spuštění funguje, ale při skutečném používání bídně selže. Odmítá přepnout na ultraširokou kameru, reaguje pouze na určité režimy fotoaparátu a občas přestane reagovat úplně.“ Problém potvrdil školený průvodce Apple, který technikům sdělil, že k provádění oprav nebo výměny kamer budou muset spustit aplikaci cloudové konfigurace systému od společnosti Apple. Jedná se o nový požadavek pro nové iPhony.