Zdá se, že nástroj Time Machine způsobuje problémy některým uživatelům Maců s nejnovějšími verzemi macOS Monterey a macOS Big Sur, a to na základě zpráv na fórech MacRumors a Redditu.
Zatímco někteří uživatelé si stěžují na různé problémy s Time Machine na různých Macech a verzích macOS, objevila se jedna společná stížnost, zejména ohledně nedokončení záloh Time Machine, na kterou si stěžují uživatelé Maců s čipy M1 se systémem macOS Monterey 12.0.1 nebo macOS Big Sur 11.6.1. Zdá se, že k problému dochází, když Time Machine spustí první zálohu po instalaci macOS Monterey/Big Sur nebo po aktualizaci operačního systému na nejnovější verzi.
Time Machine hlásí, že čeká na dokončení první zálohy, ale když se blíží k závěru objeví se hláška „Nejstarší záloha: Žádná“ a „Nejnovější záloha: Žádná“. Někteří uživatelé uvádí, že čistá instalace macOS nebo spuštění první zálohy v nouzovém režimu problém vyřešilo, ale to neplatí pro každého. Někteří uživatelé spekulují, že by problém mohl souviset s blíže nespecifikovanou změnou formátu APFS, kterou Apple v tichosti implementoval do posledních verzí macOS, ale stále není zcela jasné, co problém způsobuje.