Společně s iOS 15 a iPadOS 15 představil Apple novou funkci, která uživatelům umožňuje vypnutí personalizovaných reklam v aplikacích společnosti Apple, jako je App Store, News a další.
V prezentaci sdílené s inzerenty, kterou získal MacRumors, Apple citoval interní data ukazující, že v prvním čtvrtletí roku 2022 bylo 78 % objemu vyhledávání v App Store ze zařízení s vypnutými personalizovanými reklamami ve všech zemích a regionech, kde jsou reklamy ve vyhledávání dostupné. Personalizované reklamy společnosti Apple se spoléhají pouze na data první strany. Například v App Store a Apple News uživatelova historie vyhledávání a stahování může být použita k zobrazování relevantních reklam ve vyhledávání. V aplikacích Apple News a Akcie se reklamy zobrazují částečně na základě toho, co uživatel čte nebo sleduje, včetně vydavatelů, kterým povolil upozornění. Stojí za zmínku, že tato data nesouvisí s funkcí transparentnost aplikací, která se vztahuje pouze na aplikace využívající ke sledování uživatelů data třetích stran.