App Store opět získal lepší výdělek z mobilních aplikací, a to i přesto, že tento výpočet zahrnoval oproti Google Play méně než polovinu stažených aplikací. Ve zprávě analytické firmy AppAnnie bylo uvedeno, že služba Google Play nyní nabízí celosvětově o 145 procent více aplikací.



V zimním čtvrtletí se nově stažené aplikace (bez počítání reinstalací nebo aktualizací) v obou obchodech přiblížilo 27 miliardám, přičemž ze služby Google Play bylo staženo více než 19 miliard aplikací a z App Store zhruba zbývajících 8 miliard. Tempo stažení na celém světě vzrostlo o 7 procent oproti předchozímu roku. Výnosy z prodeje aplikací a předplacených služeb však rostly mnohem rychleji: o 20 procent oproti předchozímu roku.

Z celkových 17 miliard amerických dolarů vynaložených na mobilní aplikace, Apple dosáhl 11,5 miliardy dolarů, přičemž společnost Google získala zbytek – přibližně 5 miliard dolarů, a to i přes to, že měla téměř o jeden a půlkrát tolik stažení. Výsledkem je, že společnost Apple nejen vydělává za udržitelné zisky z hardwaru, ale přitahuje také cenné zákazníky, kteří nakupují služby a platí za aplikace, oproti uživatelům Androidu, kde je výrazně nižší pravděpodobnost, že budou platit za obsah předplatného. AppAnnie poznamenala, že nejčastěji využívaná aplikace byla Netflix.

Zdroj: appleinsider.com