Apple uznal problém s mikrofonem, který ovlivňuje omezený počet modelů iPhone 7 a iPhone 7 Plus se systémem iOS 11.3 nebo novějším. V interním dokumentu, který byl tento týden rozeslán poskytovateli autorizovaných služeb, Apple uvedl, že zákazníci postižených telefonů mohou během hovoru objevit šedé tlačítko reproduktoru.



Problém také může způsobit špatnou kvalitu během telefonních hovorů nebo videokonferencí FaceTime. Autorizovaní poskytovatelé služeb společnosti Apple byli poučeni, aby nejprve požádali zákazníky o odpojení nebo vypnutí jakýchkoli sluchátek Bluetooth nebo jiných doplňků pro zvuk připojených k jejich iPhone, aby zjistili, zda to problém zmírňuje. Pokud během hovoru zůstane tlačítko reproduktoru šedé, poskytovatelé služeb byli poučeni, aby spustili zvukovou diagnostiku.

Dotyčná zařízení zobrazí po diagnostice hlášení: „Zařízení nelze detekovat“ nebo „Nepodporované příslušenství“. V takovém případě může poskytovatel služby zahájit opravu iPhone. Pokud se na dotyčný iPhone 7 nebo iPhone 7 Plus již nevztahuje záruka, společnost Apple tvrdí, že poskytovatelé služeb mohou pro tento konkrétní problém udělat výjimku. Dokument společnosti Apple neupřesňuje, zda budou opravy dokončeny zdarma, ale je to za daných okolností pravděpodobné.

Zatímco se to nezdá být rozšířeným problémem, v posledních měsících došlo k několika stížnostem ohledně tohoto problému. Není jasné, proč iOS 11.3 a následné softwarové verze neúmyslně vypínají mikrofony na některých zářízeních iPhone 7 a iPhone 7 Plus. Apple tento problém veřejně nepotvrdil, ale společnost MacRumors ověřila autentičnost dokumentu spolehlivým zdrojem.

Zdroj: macrumors.com