Televizní show na BBC, která se zabývá problematikou ochrany spotřebitelů, uvádí, že Apple používá doložku ve svých podmínkách, aby odmítl svou omezenou nabídku výměny baterií pro starší iPhony.
V klauzuli se říká, že před výměnou baterií musí být nejprve opravena veškerá další poškození telefonu. Problém, uvedený v show na BBC, vysílané dnes večer je, že tato klauzule zdá se vůbec neexistuje. Show se zaměřila na tuto problematiku poté, co si dva diváci stěžovali, že Apple odmítá dodržovat sliby, týkající se výměny baterií, které jsou nabízeny v reakci na problém týkající se některých starších telefonů. Josh Landsburgh poslal telefon, aby v únoru vyměnil baterii.
O dva dny později obdržel e-mail od společnosti Apple, který ukázal malou rýhu na okraji telefonu a účtoval si tak cenu 200 liber, aby mohla být baterie vyměněna. David Bowler si také stěžoval. Telefon měl v dokonalém stavu, ale potřeboval výměnu baterie. Tentokrát, bez zjevných poškození, Apple ale sdělil, že uvnitř telefonu došlo k poškození. Firma uvedla, že přední mikrofon a reproduktor jsou vadné a účtovali si více než 250 liber za účelem vyřešení problému.
Webová stránka společnosti Apple pro opravy uvádí tato pravidla: „Pokud má váš iPhone poškození, které brání ve výměně baterie, například má rozbitou obrazovku, bude potřeba vyřešit tento problém před výměnou baterie.“ Zástupci oddělení péče o zákazníky tvrdí, že se jedná o záruční podmínky společnosti, BBC ale naopak uvádí, že v dokumentech o záruce nenalezla žádné důkazy o takové klauzuli. Ani advokát pro řešení sporů Matthew Purcell nemohl najít žádnou zmínku o tomto požadavku.