Komise pro novozélandský obchod dnes Apple oznámila obavy o tom, že společnost porušila zákon o spotřebitelských zárukách a zákon o spravedlivém obchodování.
Komise pro novozélandský obchod prohlásila:
„Domníváme se, že společnost Apple pravděpodobně ovlivňuje spotřebitele tím, že se pokouší vyloučit odpovědnost za produkty, které nejsou značkou Apple. Pokud tohle chování bude pokračovat, doporučujeme okamžitě podniknout kroky k řešení problému a hledat právní poradenství ohledně dodržování zákona o spravedlivém obchodování. „
Apple je komisí vyšetřován od roku 2016, a to kvůli stížnostem spotřebitelů kvůli opravám. Bylo jim totiž řečeno, že jejich výrobky byly pokryty spotřebitelským právem jen dva roky. Podle zákona o obchodování neexistuje žádná dvouletá lhůta, po jejímž uplynutí vyprší platnost zákona, přičemž na místo toho bude stanoven soubor požadavků na spotřební zařízení, pokud jde o jeho kvalitu (výrobky nesmí mít žádné vady).