V novém prohlášení v časopise Machine Learning Journal Apple podrobně popisuje, jak se dostal k výzvě, aby zlepšil schopnost Siri rozpoznávat jména místních zajímavých míst, jako jsou malé podniky a restaurace.



Stručně řečeno, Apple uvádí, že má postavené vlastní jazykové modely, které obsahují znalosti o geolokaci uživatele, známé jako Geo-LM, což zlepšuje přesnost systému automatického rozpoznávání řeči Siri. Tyto modely umožňují Siri lépe odhadnout zamýšlenou posloupnost slov uživatele. Apple uvádí, že pro každý ze 169 kombinovaných statistických oblastí ve Spojených státech vytvořil jednu geolokaci, která zahrnuje 80 procent populace země. Společnost Apple také vytvořila globální geolokaci, která pokrývá všechny oblasti, které CSA na celém světě nedefinují.

Když se uživatel zeptá Siri, systém je přizpůsoben geolokaci na základě aktuální polohy uživatele. Pokud je uživatel mimo CSA, nebo pokud Siri nemá přístup k službám určování polohy, systém je přednastavený na globální Geo-LM. Apple zjistil, že přizpůsobené jazykové modely snížily míru chyb o 41,9 až 48,4 procenta v osm hlavních amerických metropolitních regionech: Boston, Chicago, Los Angeles, Minneapolis, New York, Philadelphia, Seattle a San Francisco.

Zdroj: macrumors.com