Prodej iPhonů v Číně se v prvním čtvrtletí roku 2019 snížil o 30 procent, podle nových odhadů, které dnes sdílel Canalys. Apple během čtvrtletí prodal odhadovaných 6,5 milionu iPhonů, což znamenalo nejhorší pokles za dva roky.



Apple prodal méně telefonů v této zemi než čínští dodavatelé Xiaomi, Vivo, Oppo a Huawei. Huawei, přední dodavatel v Číně během 1. čtvrtletí 2019 prodal 29,9 milionu telefonů a zaznamenal v tomto čtvrtletí ohromný růst až o 41 procent. Ostatní prodejci telefonů v Číně také zaznamenali pokles prodeje, i když ne tak dramatický jako Apple. Apple má v Číně v průběhu prvního čtvrtletí 2019 jen 7,4% podíl na trhu, a to z 10,2% v předchozím čtvrtletí. Nejhorší období bývá obvykle Q2 nebo Q3, ne Q1, když jsou zařízení ještě stále poměrně nová. Navzdory tomu, že v Číně používá iPhone více než 300 milionů lidí, je důležité, aby Apple nabídl nové služby, které by zabránili užvatelům přejít na Android.

Apple v Číně nenabízí aktualizace a nové služby tak rychle jako na západních trzích. Jeho zařízení jsou proto více vystavena konkurenci v Číně než jinde. Celkový prodej telefonů v Číně klesl na 88 milionů kusů, což je nejhorší výkon na trhu od roku 2013 a pokles o tři procenta oproti předchozímu čtvrtletí. Společnost Apple má dnes zveřejnit své výsledky za druhé fiskální čtvrtletí roku 2019 (první kalendářní čtvrtletí). Apple očekává příjmy mezi 55 miliardami a 59 miliardami dolarů, což je pokles oproti 61,1 miliardám dolarů v roce 2018. Apple již nezveřejňuje prodej iPhonu, iPadu a Macu, což znamená, že již není přístup ke konkrétním číslům prodeje těchto zařízení.