Společnost Spotify obnovila své globální licenční partnerství se společností Warner Music Group. Tato zpráva přichází osm měsíců poté, co bylo oznámeno, že obnovili licenční smlouvy se dvěma ze svých čtyř hlavních značkových partnerů.



Co to znamená?

Rozšířená nabídka zahrnuje země a další trhy, na nichž je Spotify k dispozici. Obě společnosti se těší na spolupráci a spolupráci na rozvoji hudebního průmyslu. To znamená, že všichni umělci a skladatelé Warner Music budou k dispozici poprvé v Indii.

Nezveřejnili podmínky dohody, ale usilují o působivé globální iniciativy. Spotify má v současné době oporu na 79 trzích. Údajně se blíží zahájení v Jižní Koreji. Vztah mezi oběma společnostmi sahá několik let zpět. V roce 2017 dosáhli podmínek týkajících se licencování obsahu. V roce 2018 vyřešili v Indii právní spor a zpřístupnili tam Spotify. Nyní mezi hlavní partnery v oblasti značek patří WMG , Sony Music a Merlin. Zbývá už jen Universal Music Group.

Indie díky této dohodě získává více hudby a to je skvělá zpráva. Jejich země je velmi konkurenceschopná ve streamování hudby, více než 200 milionů občanů streamuje hudbu online. Společnost Spotify dokonce spustila svou bezplatnou službu podporovanou uživatelům, kteří nechtěli platit.

U 124 milionů platících předplatitelů a 217 milionů celkově aktivních uživatelů měsíčně, celkový příjem společnosti Spotify za rok 2019 činil 7,44 miliardy USD. Pro takovou pověst dokonce i Tiktok uzavřel krátkodobé dohody se třemi společnostmi. Jak to zní, hodně jde do obnovy obchodů s hudebními značkami. Klíčem je obsah. U WMG byly problémem s podcasty.

Při placení minimálního procenta výnosů odběratelů hudebním vydavatelstvím musíte vyjednat. Je důležité najít střední půdu, když procento poslechu hudby ve srovnání s celkovou spotřebou podcastů klesá.

Tato dohoda je významná, protože končí dlouhodobé napětí mezi oběma společnostmi.