Jednou z klíčových funkcí ochrany osobních údajů v systému iOS 14 je nová možnost, která uživatelům umožňuje zakázat sběr dat různým aplikacím. Minulý měsíc Facebook poukázal na to, že nové nastavení by mohlo ovlivnit její příjmy z reklamy.



Nově zveřejněná zpráva od společnosti The Information uvádí více informací. Zpráva vysvětluje, že zástupci Facebooku se setkali s herními společnostmi, aby diskutovali o změně ochrany osobních údajů v iOS 14. Herní společnosti jsou pro Facebook klíčovým reklamním partnerem. Pravděpodobným výsledkem je, že herní společnosti utratí méně za reklamy na instalace aplikací. Jedná se o reklamy, která vybízí lidi, aby si stáhli aplikaci nebo hru, ale bez podrobnějších údajů by cílené reklamy mohly být méně úspěšné. Je zajímavé, že ve zprávě se také uvádí, že samotný Apple by mohl utrpět finanční ztrátu, pokud by změny soukromí v iOS 14 měly dopad na průmysl mobilních her. Zpráva uvádí, že 68% všech výnosů z App Store pocházelo z her.