V nově publikovaném dokumentu podpory na svých webových stránkách společnost Apple uznala chybu, kterou mohou někteří uživatelé mohou vidět, když se pokusí použít skener s Macem v aplikaci Image Capture, Náhled nebo v části Tiskárny a skenery v předvolbách systému.
Při pokusu o použití skeneru na Macu se uživatelům může zobrazit chybová zpráva označující, že nemají oprávnění k otevření aplikace, a za ní název ovladače skeneru. Tato zpráva říká, že je třeba požádat o pomoc správce počítače nebo sítě, nebo označuje, že se Macu nepodařilo otevřít připojení k zařízení. Uživatelé sdíleli stížnosti na tento problém v na podpoře Apple, Redditu, podpoře HP a dalších. Zdá se, že chybová zpráva ovlivňuje uživatele ve více verzích macOS Big Sur. Společnost Apple uvedla, že tento problém bude vyřešen v budoucí aktualizaci softwaru, ale nebyl stanoven žádný časový rámec. Mezitím dokument podpory poskytuje podrobné pokyny k dočasnému vyřešení problému:
- Ukončete všechny otevřené aplikace.
- Na panelu nabídek ve Finderu zvolte Přejít > Přejít do složky.
- Zadejte /Library/Image Capture/Devices, poté stiskněte Return.
- V okně, které se otevře, dvakrát klikněte na aplikaci pojmenovanou v chybové zprávě. Je to název ovladače vašeho skeneru. Po otevření by se nemělo nic stát.
Zavřete okno a otevřete aplikaci, kterou jste používali ke skenování. Nové skenování by mělo pokračovat normálně. Pokud se později rozhodnete skenovat z jiné aplikace a zobrazí se stejná chyba, opakujte tyto kroky.