Nová zpráva o průzkumu trhu říká, že čínské společnosti Honor se ve 2. čtvrtletí podařilo zdvojnásobit meziroční prodeje a že kopírování funkcí iPhonu bylo jedním z důvodů tohoto úspěchu.



Honor byl jedinou značkou, která během čtvrtletí zvýšila svůj podíl na trhu, ačkoli Apple dopadl lépe než všechny zbývající značky. Counterpoint Research začal špatnou zprávou: klesající trend v prodeji chytrých telefonů zaznamenaný v 1. čtvrtletí se ve 2. čtvrtletí zhoršil. Podle společnosti Counterpoint se prodej chytrých telefonů v Číně ve 2. čtvrtletí 2022 meziročně snížil o 14,2 %. Prodeje za čtvrtletí byly o 12,6 % nižší než během vážného pandemického 1. čtvrtletí 2020 a méně než polovina historického maxima ve 4. čtvrtletí 2016. Naposledy byly prodeje nižší než tento před téměř deseti lety ve 4. čtvrtletí 2012, kdy byl představen iPhone 5. Honor meziročně více než zdvojnásobil tržby s růstem o 103 % a Counterpoint uvedl, že ve hře jsou dva faktory. Zaprvé, společnost má spoustu maloobchodních prodejen ve městech, která byla omezena lockdownem méně než ta největší. Za druhé, zkopírováním funkcí iPhone. Patří mezi ně rozpoznávání obličeje a 120Hz obrazovky.