Apple obdržel pokutu za to, jak funguje personalizovaná reklama na iPhonu. Francouzský úřad pro ochranu dat CNIL (Národní komise pro informatiku a svobodu) uložil společnosti Apple v důsledku vyšetřování pokutu ve výši 8 milionů eur.
„Po stížnosti na zpracování personalizace reklam v App Store provedla CNIL v letech 2021 a 2022 několik kontrol, aby ověřila, zda jsou dodržovány platné předpisy,“ píše CNIL „Kontrola zjistila, že ve staré verzi 14.6 operačního systému, když uživatel vstoupil do App Store, byly identifikátory pro několik účelů, včetně účelů přizpůsobení reklam zobrazovaných v App Store, ve výchozím nastavení automaticky použity bez získání souhlasu uživatele.“ Apple dnes vydal prohlášení v reakci na rozhodnutí CNIL: „Jsme zklamáni tímto rozhodnutím, protože CNIL již dříve uznal, že způsob, jakým zobrazujeme reklamy ve vyhledávání v App Store, upřednostňuje soukromí uživatelů, a odvoláme se.“