Společnost Meta oznámila, že od 16. března 2023 již uživatelé aplikace Instagram nebudou moci nakupovat produkty během živého vysílání – tato funkce je od roku 2020 široce dostupná americkým firmám a tvůrcům.
Tato funkce je již velmi populární na asijských trzích, včetně Číny, kde aplikace jako WeChat, Taobao Live a Douyin (čínský TikTok) prokázaly, že nakupování v živém vysílání je populární. Jak vypukla pandemie po celém světě, mnoho amerických firem se rozhodlo zavést také nakupování v živém vysílání, aby pomohly zvýšit své vlastní tržby. Ale pandemie zatemnila skutečnost. Jak spotřebitelé zůstávali doma, on-line obchod vzkvétal a tržby prudce vzrostly.
Když se však věci vrátily do normálu, analytici zjistili, že američtí spotřebitelé si nakupování v živém vysílání neoblíbili. Brzy přišla zpráva, že TikTok, který byl ohlašován jako potenciální lídr v oblasti nakupování v živém vysílání, omezuje své plány v USA a Evropě, protože funkce přinesla nulové prodeje. Meta tvrdí, že i když ukončuje nakupování v živém vysílání, stále investuje do nakupování, protože 90 % uživatelů sleduje na webu alespoň jednu firmu.