TikTok a Instagram se staly konkurenty, protože obě platformy hodně investovaly do krátkých vertikálních videí. Obě platformy však nabízejí více než to – a zatímco Instagram se rozhodl odstranit funkce pro živé nakupování, TikTok se rozhodl pro opak.



Jak uvádí AdAge (prostřednictvím Matta Navarry), TikTok v tichosti spustil funkci pro živé nakupování pro uživatele v USA, která značkám umožňuje prodávat své produkty přímo na TikToku. Společnost pozvala některé značky, jako je Pacsun a kosmetická značka KimChi Chic, aby nabízely své produkty na TikToku. Značky, které nabízejí živé nakupování, budou mít na svém profilu malou ikonu tašky. Zde mohou uživatelé prozkoumat produktový katalog s obrázky, videi, popisem a cenami. Uživatelé mohou také přidat produkty z různých obchodů do stejného košíku. Tento krok přichází s tím, jak stále více lidí, zejména teenagerů, používá TikTok jako vyhledávač.