Klíčoví manažeři společnosti Apple, včetně Tima Cooka, Craiga Federighiho a Johnyho Sroujiho, si podle Marka Gurmana z Bloombergu udržovali odstup po celou dobu vývoje headsetu uprostřed řady neúspěchů a kompromisů.



Apple zjevně začal vyvíjet svůj headset v roce 2015. Headset se údajně výrazně odchýlil od původní vize generálního ředitele ‌Tima Cooka‌. Produkt byl původně představován jako nenápadné brýle, které lze nosit celý den, ale nyní se z něj stal plnohodnotný headset, který vypadá jako lyžařské brýle a vyžaduje samostatnou baterii kvůli technologickým omezením. Klíčové osobnosti, včetně softwarového šéfa Craiga Federighiho, si během vývoje náhlavní soupravy také držely odstup. Johny Srouji, senior viceprezident společnosti Apple pro hardwarové technologie, je skeptický ohledně tohoto zařízení a přirovnává jej k vědeckému projektu. Varoval, že navržení vysoce výkonných čipů, které headset vyžaduje, by mohlo odvést pozornost od nových čipů pro iPhone, které přinášejí vyšší příjmy.

V roce 2017 se Apple údajně domníval, že headset by se mohl začít prodávat do roku 2020, ale projekt se potýkal s hardwarovými a softwarovými problémy a vedení se nemohlo shodnout o tom, které aplikace pro zařízení vyvinout. Některé funkce headsetu, včetně možnosti fungovat jako externí monitor pro Mac a videohovory pro více osob, jsou v současnosti údajně méně pokročilé, než Apple původně zamýšlel. Společnost údajně doufá, že to „aplikace třetích stran zachrání“. Apple již jedná s vývojáři softwaru a her, stejně jako zábavními společnostmi, aby měl aplikace a obsah připravené pro zařízení do doby, než se dostane do prodeje.

Apple si přeje, aby uživatelé nakonec nosili zařízení nepřetržitě celý den a nahradili tak úkoly, které v současnosti vykonávají na jiných zařízeních, jako je ‌iPhone‌ a Mac, včetně procházení webu, hraní her, e-mailů, videohovorů a spolupráce, cvičení a meditace, ale neočekává, že se to stane okamžitě. Zatímco Apple původně doufal, že během prvního roku prodá tři miliony kusů, nyní očekává, že prodá kolem 900 000 kusů. Společnost se rozhodla prodávat zařízení za přibližnou cenu výroby, spíše než jej prodat se ztrátou, jak původně uvažovala. AR/VR headset by měl být oznámen na WWDC v červnu.