Populární společnost iFixit zaslala petici Federální obchodní komisi Spojených států amerických požadující nová pravidla práva na opravu, která by chránila zájmy spotřebitelů.



Petice upozorňuje na některé překážky, které výrobci zavedli a které brání zákazníkům a nezávislým opravářům opravovat jejich elektroniku, jako jsou patentované šrouby nebo opravy vyžadující ověření softwaru, což je metoda, kterou Apple používá. iFixit chce, aby FTC zvážila následující pravidla:

  • Komponenty by měly být vyměnitelné a snadno dostupné po celou dobu použitelnosti produktu.
  • Komponenty, které se běžně rozbijí, by měly být vyměnitelné a snadno dostupné jako náhradní díly.
  • Spotřebitelé by měli mít možnost vybrat si, zda odnést poškozené výrobky do opravny dle vlastního výběru, nebo provést opravu sami.
  • Když výrobce ukončí podporu pro produkt, jeho klíčové funkce by měly zůstat nedotčeny a nezávislí poskytovatelé oprav by měli být schopni pokračovat v provádění oprav.
  • Identické součásti ze dvou identických zařízení by měly být zaměnitelné bez zásahu výrobce. (To není případ zařízení Apple).
  • Nezávislí poskytovatelé oprav by neměly mít povinnost oznamovat výrobci osobní identifikační údaje zákazníků.

Společnost Apple v srpnu podpořila kalifornský zákon o právu na opravu a zatímco iFixit chválil Apple za podporu kalifornského zákona o právu na opravu, společnost v září snížila skóre opravitelnosti iPhonu 14 ze 7/10 na 4/10 kvůli způsobu, jakým Apple váže opravárenské komponenty ke konkrétnímu zařízení tím, že vyžaduje ověření.