Kombinované předplatné Facebooku a Instagramu je nyní k dispozici uživatelům v Evropě, což umožní používat obě služby bez reklam. Kromě toho Meta oznámila, že nebude zobrazovat reklamu pro osoby mladší 18 let.



Meta se v Evropě potýká s obrovským problémem: Společnost vydělává většinu svých peněz na personalizovaných reklamách, které se samozřejmě spoléhají na sbírání co největšího množství osobních údajů, aby určily, které reklamy se mají zobrazovat. Tento obchodní model je však ohrožen legislativou EU, která vyžaduje, aby lidé měli na výběr, zda budou jejich údaje tímto způsobem využívány, či nikoli. Řešením společnosti Meta je nabízet předplatné, které uživatelům umožňuje vyhnout se nejen přizpůsobené reklamě, ale všem reklamám na platformě. Bez ohledu na to, kde zakoupíte, se předplatné bude vztahovat na všechny propojené účty Facebook a Instagram v Centru účtů uživatele.

Pokud máte v Centru účtů více než jeden propojený účet, pak vám jediné předplatné umožní přístup ke všem z nich bez reklam. To však trvá pouze do března, poté budete muset zaplatit další poplatek za druhý účet. Kromě toho společnost Meta oznámila, že nebude zobrazovat reklamu pro osoby mladší 18 let. Je to proto, že legislativa nabízí přísnější ochranu dětem a prostě jim úplně přestat zobrazovat reklamy je nejjednodušší řešení.