Společnost YouTube následovala firmy jako je Facebook, Instagram a Twitter, tentokrát potvrdila, že experimentuje s tím, jak jsou zobrazovány videa na hlavní stránce. Zpráva pochází z účtu @TeamYouTube, poté, co společnost reagovala na nespokojeného uživatele (prostřednictvím iGeneration).
Kanál příspěvků YouTube tradičně začíná bannerem „Dnes“, v němž se zobrazuje chronologický seznam všech videí, které zveřejnili uživatelé YouTube. Pro ty, kteří jsou v testování nového zobrazování, je to nahrazeno tím, co služba YouTube nazývá „personalizovaný seznam“, který zřejmě používá historii sledovaných účtů a další faktory, které doporučují videa, o kterých si společnost myslí, že je uživatel bude chtít sledovat.
YouTube již na své domovské stránce a na postranním panelu dalších videí uvádí doporučená videa, což vedlo mnoho uživatelů k tomu, aby negativně reagovali na změnu posledního chronologického seznamu videí, které lze nalézt ve službě. Není jasné, na jakých platformách se experiment v současné době uskutečňuje, ale pokud se spustí pro všechny uživatele, bude pravděpodobně ovlivňovat službu YouTube na mobilním zařízení, počítači, televizi a dalších. Tato funkce je již dlouho populární mezi sociálními sítěmi. Facebook ji má již léta a Instagram ho následoval v březnu 2016, když uvedl, že jeho uživatelé často nevidí příspěvky, které by je zajímali, ačkoli společnost od té doby provedla mírné vylepšení algoritmů.
Just to clarify. We are currently experimenting with how to show content in the subs feed. We find that some viewers are able to more easily find the videos they want to watch when we order the subs feed in a personalized order vs always showing most recent video first.
— TeamYouTube (@TeamYouTube) May 23, 2018
Zdroj: macrumors.com