Navzdory celosvětovému poklesu v prodejnosti tabletů se Apple s iPady vyvíjí jiným směrem a po dobu 14 sobě jdoucích čtvrtletích zaznamenává růst a opětovné získání podílu na trhu ve srovnání s konkurencí, tvrdí výzkumná firma Strategy Analytics.
Společnost Apple oznámila, že v druhém čtvrtletí roku 2018 prodala 11,55 milionů iPadů, a to od 1. dubna do 30. června 2018. Tyto prodeje poskytly společnosti Apple ve druhém čtvrtletí 28,2 procentní podíl v celosvětovém trhu s tablety, což je nejvyšší hodnota v tomto období od 2013 podle Strategy Analytics.
- 2012: 47,2%
- 2013: 28,3%
- 2014: 25,3%
- 2015: 21,5%
- 2016: 21,3%
- 2017: 26,1%
- 2018: 28,2%
Přitom Apple útočí spíše na dražší tablety, tedy trh s vyšší třídou jako je iPad Pro, kde vyvíjí tlak na konkurenty, jako je Microsoft a Samsung. Nejlevnější tablety doslova za pár set korun nemá Apple pokryt žádným produktem.