Předpisy GDPR dávají evropským občanům zákonné právo vidět veškerá osobní data,  mimo jiné práva. Facebook, podle posledního průzkumu, dodržuje tyto předpisy mnohem lépe, než společnosti Apple a Google.



Zákon vyžaduje, aby osobní údaje byly poskytovány uživateli v stručné, srozumitelné a snadno přístupné formě v běžně používaném elektronickém formátu. Avšak to, jakou formou tyto společnosti zasílají údaje uživatelům, se liší. Facebook dělá tuto práci nejlépe,  za ním následuje Amazon, Apple a nakonec Google. Facebook ve skutečnosti poskytl nejsrozumitelnější údaje. Každý soubor, který vám Facebook poskytne, je soubor HTML. Každý z nich je roztříděn do vlastního, jasně označeného adresáře a indexový soubor vám poskytuje přehled o tom, co obsahuje každý dokument. Samotné soubory jsou jasně rozloženy a naformátovány a jejich procházení je téměř stejné jako procházení stránky na Facebooku. Společnost Apple poskytla kombinaci různých formátů souborů a nebylo to příliš srozumitelné.

Většina dat poskytovaných společností Apple byla v typech souborů, které byly snadno čitelné a srozumitelné jako CSV, TXT a JPG, jen s několika soubory JSON byly problémy. Ale jakmile se dostanete do těchto souborů, stále je mnoho informací, které je obtížné pochopit. Amazon byl trochu lepší, ale Google zasílá tato data velmi špatně. Všechny údaje o poloze byly obsaženy v jediném souboru JSON o velikosti 61 MB a otevřením souboru v prohlížeči Chrome se objevilo několik polí označených jako „timestampMs“, „latitudeE7“, „logitudeE7“. Nepochybuji o tom, že se jedná o všechny informace o historii polohy, které společnost Google přidružila k účtu, ale bez kontextu, tyto údaje nemají smysl. Je to řada čísel, které nejsou srozumitelné.

Zdroj: 9to5mac.com